ŠKODA ENYAQ COUPÉ RS iV: το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό RS

In a professional context it often happens that private or corporate clients corder a publication to be made and presented with the actual content still not being ready. Think of a news blog that's filled with content hourly on the day of going live. However, reviewers tend to be distracted by comprehensible content, say, a random text copied newspaper or the internet. The are likely to focus on the text, disregarding the layout and its elements. Besides, random text risks to be unintendedly humorous or offensive, an unacceptable risk in corporate environments.

• Μετά την OCTAVIA RS iV, το ENYAQ COUPÉ RS iV αντιπροσωπεύει το επόμενο μοντέλο της ŠKODA όσον αφορά στην γκάμα RS και την ηλεκτροκίνηση

• Τα γράμματα RS είναι τα αρχικά του “Rally Sport” και χαρακτηρίζουν τα πιο σπορ μοντέλα παραγωγής της ŠKODA από το 2000

• Η ŠKODA ανατρέχει σε 120 χρόνια παρουσίας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και χρησιμοποιεί τη συντομογραφία RS από το 1974

Με την κυκλοφορία του ENYAQ COUPÉ RS iV, η ŠKODA AUTO γράφει το επόμενο κεφάλαιο της επιτυχημένης ιστορίας της γκάμας RS. Μετά την plug-in υβριδική ŠKODA OCTAVIA RS iV, το SUV coupé, αποκλειστικά στο εντυπωσιακό χρώμα Mamba Green, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της σπορ σειράς RS της μάρκας. Το κουπέ σχήμα έχει σχεδιαστικές συνάφειες με αυτό των πρωτοτύπων ράλλυ 180 RS και 200 ​​RS, για τα οποία η ŠKODA εισήγαγε τη συντομογραφία RS (Rally Sport), το 1974. Ένα χρόνο μετά, η ŠKODA παρουσίασε το 130 RS, ένα κουπέ με βάρος μόλις 720 κιλά, που εξασφάλισε πολλές νίκες σε διεθνείς αγώνες ράλλυ καθώς και σε πίστες, μέχρι το 1983. Το 1977, το ŠKODA 130 RS τερμάτισε πρώτο και δεύτερο στην κατηγορία του στο “Monte” ενώ αντίστοιχα κέρδισε και στο Ράλλυ Ακρόπολις. Στην πίστα, πήρε τη συνολική νίκη στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού το 1981. Από το 2000, το έμβλημα RS χαρακτηρίζει τα πιο σπορ μοντέλα παραγωγής της ŠKODA.


Σπορ μοντέλα ŠKODA ευρείας παραγωγής με RS DNA από το 2000

Το πρώτο μοντέλο παραγωγής RS – που κυκλοφόρησε το 2000 μαζί με την OCTAVIA WRC, το μοντέλο που σηματοδότησε την είσοδο της ŠKODA στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ – ήταν η OCTAVIA RS, εξοπλισμένη με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,8 λίτρων απόδοσης 180 PS (132 kW). Η πρώτη OCTAVIA COMBI RS ακολούθησε μόλις ένα χρόνο αργότερα. Οι OCTAVIA δεύτερης, τρίτης και τέταρτης γενιάς περιλάμβαναν επίσης εκδόσεις RS και στα δύο στυλ αμαξώματος, πλέον και με ισχυρούς κινητήρες ντίζελ, ενώ το 2020 παρουσιάστηκε η πρώτη ηλεκτροκίνητη OCTAVIA RS, ένα plug-in υβριδικό μοντέλο 180 kW (245 PS).


Το KODIAQ το πρώτο SUV της οικογένειας RS

Το 2003, η ŠKODA πρόσθεσε το FABIA στη γκάμα RS, με ευθείες παραπομπές στο αγωνιστικό FABIA WRC, που παρουσιάστηκε την ίδια περίοδο. Στο πνεύμα της εποχής, το μοντέλο ήταν εφοδιασμένο με κινητήρα 1,9 TDI ισχύος 130 PS (96 kW). Το 2010, αποκαλύφθηκε η έκδοση RS της δεύτερης γενιάς FABIA, εξοπλισμένη με κινητήρα βενζίνης 1,4 λίτρων απόδοσης 180 PS (132 kW) με συνδυασμό υπερσυμπιεστή και στροβιλοσυμπιεστή. Το συγκεκριμένο μοντέλο διατέθηκε και σε wagon αμάξωμα. Το πρώτο SUV που εισήλθε στις τάξεις των μοντέλων RS ήταν το KODIAQ RS, που κυκλοφόρησε το 2018. Ο 2.0 TDI με ισχύ 240 PS (176 kW) σημείωσε ρεκόρ γύρου για επταθέσια SUV στο θρυλικό Nordschleife του Nürburgring, καλύπτοντας την απόσταση των 20,832 χιλιομέτρων σε μόλις 9:29,84 λεπτά. Ο biturbo diesel του μοντέλου αντικαταστάθηκε με έναν βενζινοκινητήρα 2.0 TSI απόδοσης 245 PS (180 kW) το καλοκαίρι του 2021. Ο νέος κινητήρας είναι 60 κιλά ελαφρύτερος και παρέχει στο KODIAQ RS ακόμη μεγαλύτερα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά.


ŠKODA ENYAQ COUPÉ RS iV

Το πιο ισχυρό μοντέλο της σειράς ENYAQ iV διαθέτει τη μεγαλύτερη μπαταρία των 82 kWh, καθώς και δύο ηλεκτροκινητήρες - είναι επομένως τετρακίνητο. Το ENYAQ COUPÉ RS iV έχει ισχύ 220 kW (299 PS) με μέγιστη ροπή 460 Nm, επιταχύνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα. Είναι η μόνη έκδοση στη γκάμα coupé που έχει τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Σε κλίσεις 8%, τα ENYAQ COUPÉ RS iV και ENYAQ COUPÉ iV 80x έχουν το καθένα μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης 1.400 κιλά.

Εξωτερικά, το ENYAQ COUPÉ RS iV ξεχωρίζει από το εντυπωσιακό πράσινο χρώμα και τα μαύρα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, την τυπική για μοντέλο RS κόκκινη λωρίδα ανακλαστήρα στο πίσω μέρος. Στον βασικό εξοπλισμό του ENYAQ COUPÉ RS iV ανήκει και το Crystal Face – 131 LED που φωτίζουν τη χαρακτηριστική μάσκα της ŠKODA.

Στο εσωτερικό, η φιλοσοφία Design Selections στο ENYAQ COUPÉ RS iV εκφράζεται με δύο ειδικά σχεδιασμένες επιλογές, τη βασική “RS Lounge” και την προαιρετική “RS Suite”. Χαρακτηρίζονται από διακοσμητικές λωρίδες με εφέ από ανθρακονήματα στο ταμπλό και την επένδυση των θυρών, καλύμματα πεντάλ σε σχέδιο αλουμινίου και σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και έμβλημα RS, ενώ και το θερμαινόμενο πολυλειτουργικό δερμάτινο σπορ τιμόνι με τρεις ακτίνες διαθέτει σήμα RS. Ανάλογα με την επιλογή τα καθίσματα είναι επενδεδυμένα με μαύρες μικροΐνες Suedia ή μαύρο διάτρητο δέρμα.